La recherche

Au collégial, les buts disciplinaires des cours de littérature de la formation générale sont orientés vers le développement global de l’élève, par exemple le développement de l’ouverture sur le monde, du sens critique et de la créativité. Pourtant, les pratiques pédagogiques et évaluatives sont centrées sur la production d’écrits analytiques, créant un écart pouvant être source de ruptures par rapport aux buts de la discipline.

Lorem Ipsum le rapport

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast of the Semantics, a large language ocean. A small river named Duden flows by their place and supplies it with the necessary regelialia. It is a paradisematic country, in which roasted parts of sentences fly into your mouth.

Even the all-powerful Pointing has no control about the blind texts it is an almost unorthographic life One day however a small line of blind text by the name of Lorem Ipsum decided to leave for the far World of Grammar. The Big Oxmox advised her not to do so, because there were thousands of bad Commas, wild Question Marks and devious Semikoli.

Les balados

La série de balados ELLAC présente les récits de pratique de personnes ayant
expérimenté l’approche avec des élèves. Vous êtes curieux de les entendre?